Förfarande vid eventuell reklamation
Vi tar allvarligt på varje reklamation och försöker se till att alla våra patienter är nöjda med vår och den service som ges hos de kliniker vi samarbetar med. Vi försöker ta lärdom av varje misstag vi gör och vårt mål är att hantera varje reklamation snabbt och effektivt som möjligt samt att försöka finna en lösning på ett tillmötesgående sätt. Viktigt att känna till är att vi på Medica Travel inte har det medicinska ansvaret och kan av naturliga och säkerhetsmässiga skäl inte styra en läkares/tandläkares beslut.
Klinikens garantier när något går fel, sönder eller om du har fått en komplikation
En kirurg eller tandläkare kan garantera att han utför en behandling i överensstämmelse med vetenskap och beprövad erfarenhet, men en tandläkare, kirurg eller plastikkirurg kan inte förutse eller garantera ett estetiskt resultat eller att du inte får några komplikationer efter en operation eller behandling även om riskerna ofta beskrivs som väldigt små. Det är viktigt att du som patient följer tandläkarens/kirurgens rekommendationer efter en behandling under hela läkperioden. Ta alltid i första hand kontakt med din läkare/tandläkare där du har fått vården om du är osäker. De flesta operationer går bra, men ibland blir det fel och du vill göra en reklamation.
Praxis vid reklamation
Se klinikernas garantivillkor för tandvård >>
Hur reklamerar jag?
Du kan ringa eller skicka email till oss om du är missnöjd med en behandling eller resultat av en behandling som du har fått av någon av våra kliniker vi samarbetar med. Vi behöver följande information ifrån dig:
- En beskrivning på vad du är missnöjd med.
- Bilder på det behandlade området.
- Övrig information som kan ha betydelse för ärendet.
Bilder skickas på email: info@smiledesign.se eller brev skickas till:
Medica Travel
Msciwoja II nr 5
80-384 Gdansk
Polen
Vi tar omgående kontakt med din tandläkare för att finna en lösning. I vissa fall kan det vara nödvändigt att du kommer tillbaka till kliniken för undersökning.
|